Rentumo AU Reviews 

102
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 58 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company, noting that overall satisfaction is remarkably high. Customers consistently praise the customer service team for their prompt responses, helpful attitude, and professional approach when resolving various issues. People deeply appreciate how quickly staff members address misunderstandings, listen carefully to customer concerns, and work hard to find fair solutions. However, some customers also noted that the website platform feels quite limited and can be difficult to use when searching for properties. A few other people also felt that the monthly subscription terms, automatic payments, and overall pricing structures can sometimes be quite confusing or frustrating.

What people talk about most

Customer service

People report positive experiences with customer service, praising prompt and efficient support that quickly... See more

Staff

Clients share positive opinions on staff, frequently highlighting respectful, friendly, and responsive... See more

Subscription

Customers had ambiguous experiences with subscription services, as many reviewers reported unexpected charges... See more

Website

Consumers find website to be ambiguous, while some reviewers appreciate that the platform is easy to use... See more

Response time

Customers consistently note positive experiences with response time, highlighting that reviewers received... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I was very impressed with the customer service provided by Sam! I enjoyed browsing through the website looking at rentals, a very straight forward and easy to use platform. I accidentally signed up fo... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I have used Rentumo to help a friend find a temporary rental, it’s been a great app to use & I highly recommend using it. Customer service has also been great & very understanding. Sam the man... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Customer service is on prompt and quick, they understand that my subscription was accidental and said they will refund the full subscription amount. Trustable website.

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Good service and quick support. They helped me sort out an issue fast and were very responsive. Kudos Rentumo team.

Company replied


Company details

  1. Property Management Company
  2. also in
  3. Apartment Rental Agency
  4. Real Estate Agency
  5. Real Estate Agents
  6. Real Estate Rental Agency

About Rentumo AU

Written by the company

Rentumo.au is the ultimate tool for finding rental homes in Australia. With over 450 verified websites, you get access to automated searches and instant notifications for new listings.

From studios to family homes, Rentumo.au makes searching and connecting easy: all in one place.
Ready to start your search for a new home? 👇

Discover all listings

Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

102 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(102)

52 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

Excellent service indeed....

5 September 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hi Tendai, we’re sorry to hear that your experience was disappointing.

We would appreciate the opportunity to understand what happened and see how we can help resolve the situation. Please contact us directly at info@rentumo.au with a brief explanation of the issue, and our support team will be happy to review your case and look for a suitable solution.

Rated 3 out of 5 stars

Initially I was tricked into agreeing…

Initially I was tricked into agreeing to a 2 day trial for 2 Aus$. This would have been fine, but when I decided I did not like the website I was immediately charged the full amount using my account. I immediately complained and asked for my funds to be returned I was first informed “too bad” according to our records you signed on and we don’t give refunds.
However, as this is not an attitude I can accept in honest business dealings I threatened to take this further (and would have done so). I then got contacted by a very polite gentleman and was assured that my money will be refunded. I has arrived back in my account. I am grateful for the help.

7 July 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hi Sylvia, thank you for sharing your experience. We’re sorry that the trial and subscription process caused frustration and that our initial response did not make you feel heard.

We’re glad our team was able to review the situation, arrange the refund and resolve the matter for you. We also appreciate you acknowledging the support you received and confirming that the funds have now been returned to your account.

Rated 3 out of 5 stars

I subscribed for the $2 trial which was…

I subscribed for the $2 trial on behalf of a homeless family that I was assisting, which was no more helpful than the free search sites so stopped using. Unbeknownst to me they kept taking out $66 per month. To their credit after reading my negative review they refunded the money. It would save a lot of bother for both parties if a warning was sent near the end of trial period to check whether one wished to opt out.

30 May 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear about your experience and would like to look into this for you.

After checking our records, it doesn't look like we received any emails from someone with a similar name. Our support team responds to all customer inquiries within 24 hours, so it is important to us that we investigate what may have happened here.

Please contact us directly at info@rentumo.au with the email address used for your account and any relevant payment details, so our team can review your case and assist you further.

Rated 3 out of 5 stars

Refund experience

I wasn't happy when I noticed I had been charged after the trial period, and my first impression wasn't great. I contacted customer support and explained my concerns.

To their credit, the support team responded professionally, listened to my situation, and eventually approved a refund as an exception. The process took a few emails, but they were respectful and helpful throughout.

The experience started off frustrating, but I appreciate the effort made by the customer service team to resolve the issue and find a solution.

3 June 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hi Nikial, we are glad our support team could listen to your concerns and help resolve the matter with a suitable solution. We appreciate your kind words about the service you received!

Rated 5 out of 5 stars

Sam was great

Sam was great he made a bad situation good he was friendly fast replying and easy to talk to I really appreciate his help ☆

19 May 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I just received a notification from my…

I just received a notification from my bank saying they just tried to take $65 from my account via my card , luckily my bank picked up on this transaction and frozen my card so they are now blocked and reported . I have never dealt nor ever heard of this mob so people be aware I were lucky there scam did not work

16 April 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hi Scott, could you please reach out to our support team at info@rentumo.au? We’ll take a closer look at your case and make sure everything is resolved for you as quickly as possible.

We want to reassure you that Rentumo is not a scam. We are active in 25 countries and help thousands of users every day in finding rental homes through our platform.

It’s possible that there has been some confusion or that the charge is linked to a sign-up that may not be immediately recognizable. We would really like to look into this properly for you and clarify exactly what happened.

Rated 5 out of 5 stars

Sam at Rentumo was able to cancel my…

Sam at Rentumo was able to cancel my account after the free trial when I accidentally left it too long and I very much appreciate it, was quick and easy thank you

8 April 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hello,

Thank you very much for your kind feedback.

We’re glad to hear that Sam was able to assist you quickly and easily with your request. We always aim to make the experience as smooth as possible, especially when it comes to account and subscription questions.

We truly appreciate your message and wish you all the best in your search.

Best regards,
Rentumo

Rated 4 out of 5 stars

I had a good experience using the…


I had a good experience using the Rentumo app.
The platform is easy to use and helpful during the property search process.
The support team is friendly, professional, and responds promptly, which I really appreciated.
Overall, a useful service and a smooth experience.

2 April 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hello,

Thank you for your kind feedback! We’re thrilled to hear that Rentumo made your property search easier and that our team could assist you effectively. Your support means a lot to us, and we hope to continue providing a smooth and helpful experience.

Rentumo

Rated 5 out of 5 stars

Good service

23 March 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hi Kaitlyn, thank you for taking your time to leave a review! It's truly appreciated 🙌

Rated 5 out of 5 stars

had a good experience with Rentumo’s…

had a good experience with Rentumo’s customer service team. There was some confusion on my end about the subscription, but when I reached out, they responded politely and handled my concern professionally. They took the time to review my case and offered a fair resolution, which I really appreciated.

It’s great to see a company that is willing to listen and support their customers when issues come up. Thank you for your understanding and assistance!

18 March 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hi Gigi, thank you very much for your kind and detailed feedback and for taking the time to share your experience! 💪

We’re really glad to hear that our customer service team was able to assist you.

Rated 1 out of 5 stars

I signed in for 7 days free and got…

I signed in for 7 days free and got charged before that was up. Im very disappointed but not surprised by company greed

Funny coz I showed you bank statements proving it was rentumo au

16 March 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hi Dennah, we’re sorry to hear about your experience and understand your frustration.

To properly look into what happened in your specific case, could you please reach out to us directly at info@rentumo.au? Our team will review your account and provide you with a clear explanation and assistance where possible.

We’re here to help and will do our best to resolve this for you.

Edit March 25th: After carefully looking into your case and our previous communication, it appears that no account was registered with Rentumo using your details. It seems the charge was be related to a different service called Rentaroo.

Rated 4 out of 5 stars

Cancelled trial subscription

I had a trial of this premium subscription and cancelled the day it was due to renew.

I contacted the support team and asked them to cancel the debit attempt.

After being told they couldn’t do so so until after I’d posted a positive review for them, we negotiated and they cancelled it.

Thank you for your assistance.

15 March 2026
Unprompted review
Rentumo AU logo

Reply from Rentumo AU

Hi, thank you for your feedback! We really appreciate you taking the time to share your experience.

We’re glad we were able to find a solution together and assist you in resolving the situation. If you ever need help again in the future, feel free to reach out to us anytime. 🙌